2008 043

Jag vet min frånvaro har varit alltför lång och jag vet inte men jag måste nog erkänna att jag har funderat en hel del på allt och inget. Det som har slagit mig störst och fått mig att tappa gnistan för ”blogglivet” är inte det att jag har fått skrivkramp. Det är snarare tvärtom, jag vill skriva mer och berätta mer. Men samtidigt håller det mig tillbaka då jag vet att alla kan läsa och de skulle kännas så konstigt om folk får känna mig ända in på benen och jag vet knappt ert namn. Haha hur knasigt låter inte detta?! Det är juh självklart att jag borde ha tänkt på detta innan, men inga sådana tankar slog mig och jag hoppas ni förstår vad jag menar de är absolut inget elakt mot er utan mer mina funderingar och känslor. Självklart skulle jag vilja att ni fortsätter att tittar in och lämnar små härliga kommentarer. =)

 Det jag har fått en känsla av är att jag skriver mer som i en dagbok ni vet: idag har jag… eller idag har jag köpt… det är kanske just de som man ska skriva i sin blogg. Om allt vad man har ätit, vad man har gjort, ja men sådana vardagssaker. Men då blir min tanke: är ni verkligen intresserad av vart jag fikade idag eller vilken tröja som jag senast inhandlade?  En kort fråga bara vad är det egentligen som gör en blogg eller text intressant? Vad är det som gör att det blir så speciellt med just den texten? Haha nu kom jag nog in i ett litet frågande tänkande.

Jag vet jag borde kanske ha tänkt på detta tidigare innan jag började på att blogga, men man lär sig! Men samtidigt om jag känner mig rätt så kommer detta inte att vara mitt sista inlägg kan jag lova.

